Maria hos oss, en helg i göteborg...

I fredags var det en underbar dag.
Maria anlände med tåget .. Jag & christer skulle mött henne 16.40, men då vi inte riktigt hittade ner till stationen med bil så fick vi parkera bilen halvvägs o istället ta bussen =D
Så lite sent inne i stan så stod hon där vilsen med sin röda resväska. Med ett stort flin på båda våra läppar stod vi mitt emot varandra på varsin sida gata.. ville bara kuta över, men mkt trafik så var nog tur att jag gick till övergångsstället =D
Och vad skönt det var att hon äntligen var här ! =D
Vi åkte direkt till affären och handlade middag till kvällen. Blev klyftpotatis och kött, älsklings specialitet. Mycket gott!
Christer begav sig iväg till systemet o jag å maria tog hand om maten. När vi typ gått halvvägs igenom affären fick jag pausa för att andas, hade pratat konstant sen jag såg henne.
Det blir lätt så när man är ensam annars :S
Hehe uppmärksammade oxå att vår korg var tom så vi fick backa tillbaka lite och faktiskt koncentrera oss på vad vi skulle göra i mataffären :D
Hemma så lagade älskling mat och oss, och jag å maria spelade lite yatzy.. Har nämligen hamnat i lite yatzyhysteri! Är helt beroende :)
Kvällen blev lugn & mysig med middag, vin & let´s dance.

Lördagen startade med (som vanligt) att försöka få upp maria. Att hon kan sova så länge. Jag å älsk dukade fram frukost och satte en kaffekopp hos henne och då började hon långsamt vakna till liv.
Då vi myst klart efter en lång & utdragen frukost så började vi göra oss iordning.
Jag har alltid sagt till christer att jag är så snabb på att göra mig iordning.. å han har typ ba "mm, visst".. Men denna dag kom han till mig när jag hade suttit klart i soffan en ganska bra stund och sa "du är faktiskt snabb att göra dig iordning, nu när man har något att jämföra med". Då stod maria typ i handduk fortfarande =D haha.
När vi ( läs maria ) tillslut var klara så åkte vi ner till stan. Maria ville promt se avenyn trots att jag förvarnat med att hon skulle bli besviken.. Så vi begav oss upp på denna otroligt Omärkvärdiga gata, och hon blev oxå besviken.
Som vanligt så var vi sent ut på stan som vanligt. Har på något sätt alltid lyckats tagit oss in när alla affärer stänger. Men men, vi hittade iaf lite grejjer. hittade bland annat denna söta lilla skapelse. Dock är min svart och vit men =) Maria köpte en likadan & där hittade jag en till fördel med att bo här, man kan köpa likadana saker. Men det var nog första gången jag å maria gillat samma plagg.
Sedan åkte vi hemåt. Det blev tacos, vin & lite öl å Melodifestivalen. Katastrofvarning på att Carola inte gick direkt vidare. Jävla andreas johnsson och dra ner henne. Det var mer hans låt än hennes och hon fick mest vara som kör, hade hon kört sitt eget hade de inte varit någon tvekan om saken att hon skulle gått vidare. Sanna Nielsens låt var dock grym! så jävla vacker. Men ingen låt jag vill se vinna och gå vidare. Men definitivt en låt jag kommer lyssna på i framtiden!
Senare skulle vi då gå ut. Så åkte in till stan.. 20 ÖVERALLT! Seriöst, vad är det med denna stad. Hata göteborg!
Så vi satte oss på en liten pub, där de sjöngs kareoke & alla som känner mig vet att jag älskar det!
Men tråkmånsarna jag var med ville ju inte sjunga, så satt mest å hade tråkigt och sen begav vi oss hem.
Otroligt misslyckad kväll i en helt misslyckad stad.
Söndagen började oxå med deg i soffan till en lång och mysig frukost då det är omöjligt att få upp maria ur den. Men tillslut efter mkt velande så bestämde vi oss för att bowla. & innan vi åkte hemifrån kom ett roligt samtal av Jonas som sa att han snart var i Gbg, några minuter senare plingar det på dörren och han är där =) Det var underbart att få träffa dig igen vännen! Saknat dig!
 Det fanns ingen tid fören 18 så bestämde vi oss för att käka  middag ute, så de blev en liten mysig thairest. Medelmåttig mat som på de flesta sådanna restauranger.
Det blev en vanlig christer&felicia söndag med chips, dipp & wallander. I just love it!
Måndagen var en sorglig dag. Maria skulle åka hem ! =( Helgen var över och det gick alldelles för snabbt!
Vi tillbringade förmiddagen med kaffe och yatzy.. Sedan bärde de av in till stan för att vinka av henne vid tåget.
Och även ett bevis på att världen är liten så möter vi Lollo på centralen =) blev dock ett snabbt hej.. men vi skulle höras vidare. Skönt att ha någon man känner lite här nere iaf.
Sedan Hejdå :( Usch.. så nära att jag hoppade på det tåget. Ville verkligen inte att hon skulle åka.

Å nu tisdag så sitter man här i sin ensamhet. Har städat grundligt i lägenheten. Vad fort det blir dammigt, det är helt sjukt. Blir smutsigt på en dag. Avskyr numera smuts & har blivit något av en pedant.
Och med ingen att spela yatzy så saknar jag vännerna mer än någonsin.
Var så nära att börja böla i affären igår när vi åkte och handlade direkt efter att vinkat av maria. Ville att hon skulle stanna kvar här. Det är inte roligt längre.
Jag gillar verkligen att bo med christer, att bo i vår egna lägenhet, ensamma, gillar att bo i en stor stad (men inte denna), men avskyr att vara ensam! Jag trivs med att alltid ha folk runt omkring mig. Är van att bo med typ 6 andra, att hela tiden ha hela klassen runt omkring mig, är van med att aldrig vara ensam & nu är jag det hela tiden.
& jag avskyr det!

Så vänner & familj, ni ska veta att jag saknar er oerhört mycket!
Avgångsklassen, Åre 2007. Ni finns alltid i mitt hjärta!

Skriv en rad!
Postat av: Maddis

Okej :D trivs du där ? :D Aa hon börjar bli stor nu också. 4 månader redan :D Så tiden går fort :D Jobbar du också eller??

2008-02-19 @ 14:27:22
URL: http://snuttan87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0