jag saknar paleygänget!

Idag har jag och ola gjort täby. Det slutade som vanligt med att vi kände oss som "bill och bull" ;)
Införskaffat christers ena julklapp idag, vilket slutade i ett stort, stort paket som vi skulle släpa på, samtidigt som vi hade vagnen fullproppad typ.. hoppade på roslagsbanan och visste ej vart vi skulle gå av.
Men vi tänkte att i mörby hoppar vi av.. så på något sätt lyckades vi oss iaf ta oss av den med all vår packning.
Insåg då att det var fel och försöker desperat få upp dörrarna igen. Konduktören (som ser ut att komma ifrån 1700-talet står och blinkar med en lampa och upprepar den goa meningen "tag plats" .
Vi lyckas åter igen kravla oss upp i vagnen.
Nästa station tänker vi att här går vi av.  Men då det enda vi ser är en stor bergsvägg blir vi lite osäkra, tänker att det här är nog inte det riktiga stoppet för dörrarna öppnas inte, när vi sedan börjar rulla så upptäcker vi att man visst ska öppna dörrarna själva.
Det blev helt enkelt så att vi fick åka till slutstationen :D Vi skratta så vi höll på att kissa på oss och oj vad folk glodde på oss, men kul som satan var det! ;)


Imorgon ska jag jobba stängning och på torsdag öppning. Fick som jag misstänkt inte jobbet jag ville ha. 
Tråkigt men väntat.

Fylleslag med paleygänget.




Oboy, vad jag saknar de goa människorna på paley!

Skriv en rad!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0