Låter det helt knas?

Alltså jag har funderat på en sak.
Vill bara understryka (haha min humor!) att jag absolut inte är rasist om någon kommer uppfatta detta som ett rasistiskt inlägg.

Men alltså, när invandrare flyttar till sverige och bestämmer sig för att bo här resten av sina liv. Då blir som svenskar. Tror många oxå tar illa upp om man inte kallar dom för svensk?
Men,.. Skulle jag flytta till typ afrika för resten av mitt liv och bo där. SKulle jag bli afrikan då?
Nej, jag skulle ju fortfarande alltid kalla mig själv för svensk, eller?

Hmm.. ja, jag bara kom och tänka på det.

Sen någonstans läste jag om att det kanske ska bli förbjud mot slöja.
Det tycker jag e lite sjukt. Man kan ju inte förbjuda en sån sak. Det är ju som att förbjuda att man inte får ha keps, typ. Fast samtidigt så tycker jag det är rätt.
För i skolan t.ex fick man ju inte ha på sig keps eller mössa, men slöja är okej?
Vad är skillnaden?
Hörde oxå om en kille som blev tillsagd i skolan att ta av sig kepsen, han svarade med klockrena kommentaren:

-"Det här är min nya religion".

Slöja eller inte?


Skriv en rad!
Postat av: SANAZ

Hahahaha "Det här är min nya religion" klockren! :D

Jag skulle aldrig kalla mig själv eller vilja bli kallad för svensk - för jag är inte svensk fastän jag bott här i hela mitt liv! Och det sjuka är när en person är född i sverige fast med utländsk bakgrund kallar sig för svensk, det är din mamma som har fött dig och Inte Sverige!



Jag personligen tycker slöjor är diskriminering!!!

Fihetskränkande är ett annat ord! Men det är deras val och vill de gömma sig för världen är det upp till dom själva.



Och vet ni vad som är ännu värre? Kvinnor som går och täcker sitt hår men sen går i tajghta kläder och översminkade, var inte syftet att INTE dra till sig blickar? Och vad är mer lockande, hår eller kroppsformer?

Så jag tycker, antingen burka eller inget :D



Nej jag är inte rasist eller emot just Islam, utan jag är emot alla religioner eftersom de alla är strunt som är skapade från samma grundregler och endast använda i ett syfte - Makt!



Det är Min åsikt - take it or leave it :)

2009-10-20 @ 12:14:47
URL: http://sanaz.blogg.se/
Postat av: SANAZ

Hahahaha vilket långt inlägg :D Zzzzz

2009-10-20 @ 12:15:22
URL: http://sanaz.blogg.se/
Postat av: Malin

Min blogg? Näääe, de har den väl inte? Men mallarna ser ju rätt lika ut, alltså menyn till vänster & sen text i större fältet. Så ser ju massa ut iofs :)

2009-10-20 @ 13:51:09
URL: http://inwe.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0