helgen i helhet.

Japp så blir det åter igen ett sådant inlägg om hela helgen i ett och samma. Så går det när man inte vill ägna tiden åt att sitta vid datorn :) haha!

Fredagen begav vi oss hem på. Riktigt skönt, jag städade ju som tidigare nämnt hela lägenheten och packade så att kl 14 när christer kom var det bara att glida iväg !
Blev ett stopp på mcdonalds där man återigen blev påmind om hur jävla kass personalen är där!
En enkel jävla förklaring och ändå blir det alltid fel! Hur svårt kan det va?

När vi var framme så åkte vi hem till mig, bemötandet blev av Jovanka, våran städare, & den kvinnan (läs tanten) kan prata! Så efter lite mm, ja, okej.. så lyckades vi slingra oss ut igen och ner till stallet där vi hittade den vi skulle hittat, lillasyster :) Hon skiner alltid upp som en sol ! Hon är så vacker!
Vi berättade att vi skulle åka iväg en sväng och se på hockeyn så det gjorde vi oxå. Hem till simon blev det.
Skönt nog så vann hv matchen vilket gav mig lite hopp :D
    Men efter andra halvlek så fick jag dåligt samvete för att vi lämnat Julia, som faktiskt stannat hemma, istället för att åka till sin pappa i helgen, för att träffa oss. Så vi åkte till rullen och hyrde en film och köpte lite godis och åkte hem till henne.

Lördagen började med att jag vaknade och puttade lite på christer och frågade va klockan var, fick ett muttrande ljud tillbaka om att klockan var sju, så jag förstod att jag fick somna om iaf nån timme till.
Men klockan 9 var det upp och hoppa. Åkte in till gnesta och tog en fika på thekannan med maria & carlos.
Satt där ett tag (rätt långt tag som de alltid blir) sen åkte vi ut till christers bror och fikade tårta med hans familj.
Efter det blev de in till gnesta igen, träffade zaka en kort sväng och sedan åkte vi hem med pizza och åt med lillasystern.
Tidigare på dagen kom jag på att jag ville samla ihop lite folk och leka lekar och spela spel, och så blev de oxå.
Runt 8-tiden åkte vi och hämtade upp Loppan och åkte hem till Sophie där vi lekte lekar hela kvällen.
Var verkligen en riktig höjdar kväll ! Roliga människor, roliga lekar, avslappnat & glatt humör!
Precis vad jag behövde. Så tack, älskling, simon, annika, loppan, carlos, emma & zaka för en jätterolig kväll!

Söndagen blev lugn, packade lite, åt tacos med min familj, snabbt hej till sara och snabbt hejdå till maria sen åkte vi tillbaka till göteborg. Där kvällen oxå blev väldigt lugn.

Idag måndag åkte jag till jobbet. Hade sån jobbig känsla inom mig, ville verkligen inte dit, har ju senaste tiden insett att jag verkligen inte vill jobba där & så blev det. Pratade med min chef och skrev på uppsägningspapper.
Hade lite ångest när jag åkte hem och började kolla lite på ams efter jobb men så ringer telefonen, så ska på intervju på onsdags. Får hoppas på det bästa ! :)


Tusentals tankar till Engla och hennes familj!!
Började nästan gråta när jag fick reda på att hon hade hittats, det var då inte av glädje, utan tyvärr av sorg.
Hon hittades inte vid livet, utan nedgrävd.
Nedgrävd av en 42-årig man. En 42 årig sjuk jävel!
En sjuk jävel som förtjänar dödsstraff! Vad händer nu ? Åker han in i fängelse och kommer ut 4 år senare!?
Det är sjukt!
Sånna som han förtjänar inte att leva!
Jag lider så med mamman till Engla. Lider för ångesten hon kommer bära på genom resten av sitt liv.
"Varför lät jag Engla cykla hem själv".
Visst man ska inte tänka så, men jag är rätt säker på att hon kommer känna & tänka så, j
ag hade gjort det, dom flesta hade nog gjort det.

Ska man behöva tänka så i detta "moderna" land?
Är det meningen att man inte ska kunna låta sina barn få leka ute själva?
Är det såhär vi vill att det ska vara?
En tankeställare, det är vad som behövs!

Vila i frid Engla!

Skriv en rad!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0