snyggt vs praktiskt

Hoppade upp tidigt imorsse och var glad över att äntligen få gå till jobbet.. Åker dit och med en gång känner jag hur illamåendet tar över mig .. Blir helt darrig och helt utan någon som helst ork i kroppen. Klarade knappt 2 timmar på jobbet innan jag spydde & fick åter igen åka hem till soffan.
Fan gud om det inte är bättre imorrn.  Annars kommer det bli fattigjonsliv i juli & det vills det icke!

Okej jag vet att jag skrev igår att vi skulle stryka ett streck över det som hänt medan jag inte har bloggat, men för tusan jag måste ju skriva lite om flytten.. Det är ju faktiskt orsaken till att jag inte synts till här..

Nu har vi bott här i lite över en vecka.. Det känns bra. Känns som en vuxen lägenhet! & på tal om vuxen så drog jag & älsk in många vuxenpoäng i helgen då vi var på jakt efter balkongmöbler..
Jag ville ju ha två fina rottingfåtöljer och bara ett litet bord.. Stilrent, snyggt!

Christer ville dock ha bord och stolar så man kunde äta därute oxå.. praktiskt(?)
Hm, ja ni kan ju gissa kanske vilket av alternativen det blev? :S
Men det blev fint iaf! Klassiska i trä bestämde vi oss efter mycket letande på tusen olika affärer. Först hade vi planer på konstrotting, och sen svart/vitt men blev som jag nämnde ovan. Med grönvita dynor med blommönster på såklart!
& jag kan redan nu erkänna att det nog blev bäst med plats för att sitta och äta & mysa på!
Typiskt att han alltid ska ha rätt!

I helgen kommer storebror & hans fruntimmer lr vad heter det? fästmö?
Dom ska ta med sig massa blommor som ska få leva på vår balkong! :) Så även denna helg blir det lite shopping, men denna gång roliga saker.. Pynt!

Bilder på balkongen kommer när den är färdig !


Skriv en rad!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0