det borde vara en lag.

Igår var vi och kikade på en lägenhet, det blev ett "nej tack".
När dom öppnade dörren och vi klev in i hallen fick man en känsla av att detta kommer vara helt rätt, skitsnygg hall..men destu längre in man klev i lägenheten destu värre blev de..
Lila väggar i sovrummet, det vad det som avgjorde allt..
Hur tänker man då? Okej att man vill ha färg i lägenheten, men satsa det på "pyntet" eller på en fondvägg eller liknande.. Inte alla 4:a väggar..


På bussen påväg hem satt vi och diskuterade det där med att skaffa barn.. Kom fram till att det borde vara lag på att man inte får skaffa barn innan man fyllt 18, egentligen 20..
Innan man är 18 får man inte dricka, inte röka, inte rösta. Anledningen är att man inte är tillräckligt mogen för det, man är inte mogen nog att ta hand om sig själv ännu..
Men man är mogen för att ta valet att skaffa ett barn?
Man är mogen nog att ta hand om en annan människas liv?
Jag tycker det är helt jävla absurt!


Skriv en rad!
Postat av: Sanna

Håller helt med dig, jag var 20 när jag skaffade barn. Det är jag glad för, man mognar mycket från det man är 15 tills man fyller 18-20år.. Som du säger lag på att vara minst 18!!!!

2008-05-06 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0