Dom som får mig att bli bitter på jobbet.

  1. Töntiga brudar med sina mer ännu töntigare hundar (läs råttor) som typ smyger sig in och sätter sig i cafét med sin hund. När man kommer fram och säger " du får inte ha hunden här inne" så säger dom något så korkat som "på andra caféer får man", "jag såg ingen skylt på dörren" mm.. Seriöst, skojar ni med mig? Jag är själv hundägare & jag skulle aldrig ta in min hund, och om jag mot förmodan skulle så lämnar jag hunden utanför, går in och frågar de som arbetar där om det är okej. Sedan när man sagt att dom får gå ut, så verkar dom inte förstå det heller. Då ställer dom sig med hunden innanför dörren precis och väntar på att någon annan av sällskapet går och bestället take-away. Förstår ni inte att folk kan vara allergiska? Någon av oss som jobbar kanske är så allergisk att det slutar med att vi inte ens kan vara på våran egen arbetsplats!
    ÅÅÅ PUCKON!
  2. Folk som tar med sig barn och barnvagnar. Ställer barnvagnen ivägen för oss som försöker jobba där. Låter sina ungar springa runt och vara i vägen och skrika så vi som arbetar får ont i huvudet. Istället för att säga åt deras ungar så sitter dom och ler och tycker deras unge är den sötaste i världen. Inse fakta, den är inte det! Sen kladdar dom ner och har sig och pallar varken plocka undan ÄCKELBARNMATEN lr lyfta tillbaka barnstolen därifrån dom tog den.
  3. Idioter som inte ser när man har lite för mycket att göra. Som när det är kö ända till dörren och dom ser att personalen bakom kassan och kaffemaskinen jobbar häcken av sig för att de ska få sina saker så fort som möjligt. Då avskyr jag ordet "ursäkta", "fröken". " Det är slut på vatten", "skulle du kunna torka av mitt bord", "det är jättemycket disk här borta (fast det står ett tomt bort brevid)" mm. Fan, ta och inse att vi försöker göra vårt bästa, så gilla läget, vänta 5 minuter så kommer vi, utan att du står och tjatar, fixa detta! VI VET att det ser ut som skit men vi måste prioritera annat i dåläget.
  4. Lata människor som inte orkar titta runt omkring sig. "ursäkta, vart finns det socker", "Har ni servetter", "Kan jag få ett glas vatten", "har ni mjölk" mm. Snälla rara människor, vad fasiken tror ni? Nej vi har varken socker eller mjölk fast vi serverar liters med kaffe om dagen. SJÄLVKLART finns det mjölk, servetter, socker mm om du bara orkar kolla 1 meter framför dig istället för att fråga på en gång!
  5. Dom som ställer så otroligt korkade frågor.  "tar ni kort?" Nej, såhär ligger det till. Vi är sveriges största café och vi expanderar dagligen men nej, only cash!
  6. Dom som tror att vi är en resebyrå. "ursäkta vart ligger bla-bla-bla gatan?" "vart ligger blablablarestaurangen" Jag vet inte!! Det hör lixom inte till min arbetsuppgift att guida dig runt i stockholm! Och ni som blir sura för att jag inte vet, ååååh ni kan dra!
Så om ni har vägarna förbi mitt jobb någon dag gör inget av detta och jag lovar att jag kommer ge dig tiptop-service!
För när det kommer underbara människar (läs:vanliga, ojobbiga) så gillar jag mitt jobb galet mkt.

Skriv en rad!
Postat av: malin

Jag håller med dig på en del punkter vännen! Vet precis va du menar: MEN:



Att fråga om ni tar kort är inte en dum fråga, vad är bäst, att dem frågar för att få veta (& isåfall kan ta ut pengar eller inte) eller att du, när du har mkt & göra, står & gör deras beställning för att sen få veta att dem kanske inte kan betala pga att ni inte tar kort, eller tar kort? :) Tycker inte det är en dum fråga, använder den själv ofta just för att veta om jag ens ska beställa eller inte..



Sen: Det ingår i ditt, mitt & alla andra servicejobb att alltid ge tip-top service trots det som du anser vara dumma frågor ;) För du kommer alltid få i dina ögon "dumma frågor" & folk som är griniga, stressade & kommer tycka att du ska jobba fortare =) de e så re e i vårt serviceminded jobb.. :P jag vet hur de e ;)

2009-06-09 @ 21:22:32
URL: http://inwe.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0