vilket ljushuvud ;)

Ikväll på jobbet, vilket för övrigt var en hemsk dag, så kommer det in ett gäng yngre ungdomar.
Skulle chansa på att dom kanske var 14-15.. Kommer fram en väääldigt blond kille och frågar vilket kaffe jag kan rekomendera.

Jag: Gillar du starkt kaffe?
ljushuvud: ja.
Jag: jätte starkt?
ljushuvud: ja.
Jag: okej, men en espresso då?
ljushuvud: nej.
Jag: Nähe men kanske en macchiato då? det är en espresso med bara lite mjölk i.
ljushuvud: nej jag vill inte ha något kaffe med mjölk i..
jag: ????????????????????????????? (hur tänker du nu?) Då är det ju espresso som gäller?
ljushuvud: ja okej då tar jag en espresso.
jag: enkel eller dubbel?
ljushuvud: öhm, enkel.

Jag gör iordning espresson och ger ut den, eftersom han ska ta med den sätter jag även ett lock på den.

ljushuvud: men det är ju ingenting i här.
jag: jo, det är en enkel espresso.
Han går bort till sina kompisar tittar ner i koppen och dricker upp den. Kommer sedan tbx.
ljushuvud: Jag tar en till, fast en dubbel, det var ju ganska gott.

Haha jag stog och skrattade för mig själv, kunde knappt hålla mig.. Skönt att jag hade Pauline kvar som jag kunde skratta med åt detta senare. :D

Skriv en rad!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0