Bara för att jag är klantig.

Har varit klantig på nya jobbet de båda 2 dagarna jag jobbat.
men men, lika bra att dom får lära känna mig som den jag är. Klantig med stort K.

Ska försöka förklara hur det hela utspelade sig.
Jag gör en kalasstäng, glidar på perfekt och jag kommer ifrån cafedelen jättetidigt. Ska då gå ner i källarutrymmena. Där nere är det som en helt annan värld och jag hittar absolut ingenstans. Jätteförvirrande är det för mig med mitt kassa lokalsinne.
Men iaf. Sätter mig på kontoret och räknar kassan, inser att något är fel och ska springa iväg till förrådet för att checka växelkassan. När jag ska gå därifrån smäller jag igen dörren, tar ett steg och inser att fan, helvetesjävlaskitfan. Nyckeln! Den är ju kvar på insidan. & det här är en sådan dörr som låses sig själv.
Jaha, vad gör jag då. Kan inte komma upp i själva gallerian utan nyckel.
Kan inte komma in på kontoret utan nyckel.
Kan självklart inte komma in i rummet och hämta nyckeln.
Hade inte min chefs nummer inlagt på mobilen men som tur var hittade jag det bland mottagna samtal.
Får alltså ringa henne och be henne komma in och låsa upp. KUL!
Springer under tiden ifatt en väktare och kollar om inte han kan låsa upp, men efter att ha provat alla hans nycklar inser vi att det inte går.

Vårat samtal löd:

Jag; Jag är glad att jag jobbat på espressohouse innan och att detta inte var min 2a dag totalt. För då hade jag nog fått sparken.
Väktaren: Haha ja, det är bra med anställningsavtal.

haha!



Ööh okej varför visar hon en chokladbild tänker ni nu.. Men det var såhär va, att jag skrev ett inlägg i en tjejs blogg.
Skulle då skriva sommarmarabouchoklad.. & det måste ju typ vara världens längsta ord?
nationalencyklopedin kan ju slänga sig i väggen.. Fast ändå inte för dom innehöll vist lika många bokstäver :P
Bläää! Jag ska nog hitta världens längsta ord!

Skriv en rad!
Postat av: Nathalie ❤

Sv: Hehe det är sant. Jo jag gillar den:) Har du smakat på den?



Kram

2009-09-08 @ 22:06:33
URL: http://lillanattiz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja visst är dem! Mössorna är från Rut m.fl men tyvärr vet jag ingen i Sthlm som säljer, hoppas du hittar! Annars är det bara att du hör av dig, så får du väl köpa en av mig och så skickar jag ner den:) Kram på dig!

2009-09-09 @ 09:59:42
URL: http://miyofashion.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej folkhögskola :) Hur har du haft det sen senast?

2009-09-09 @ 13:31:06
URL: http://mssmidth.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv: Hehe smaken är som baken.



Det skadar ju inte att vara med :)

2009-09-10 @ 22:09:36
URL: http://lillanattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Klicka i här om du kommer skriva igen.

E-postadress: (bara jag som kommer se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0